Önemli Notlar

Temmuz 2021 tarihinden itibaren Özel Güvenlik Şube Temel/Yenileme eğitimi alan kursiyerlerden güvenlik kimlik başvurularında elden evrak alınmamaktadır. Güvenlik kimlik YENİLEME / TEMEL müracaatları e-Devlet üzerinden yapılmaktadır.

 

Özel Güvenlik Denetleme Başkanlığınca basımı yapılan özel güvenlik görevlileri ve yöneticilerine ait kimlik kartlarının dağıtımı ise PTT A.Ş. tarafından müracaat sahiplerinin adresine gönderilmektedir.

Silahsız kimliğini Silahlıya çeviren kursiyerler (daha önce silahsız kimliğini çıkardı ise) ruhsat harcı ödemeden sadece kart harcını bankaya yatırmak sureti ile başvurularını yapabileceklerdir.

E-devlet üzerinde Diploma/Parmak izi gibi eksik evrakı bulunan kursiyerler başvurularını www.egm.gov.tr üzerinden yapabileceklerdir.

 

1.      Genel kolluk kuvvetlerinden ve Milli istihbarat Teşkilatından emekli olanlar ile en az beş yıl fiilen bu görevlerde çalıştıktan sonra kendi istekleri ile görevlerinden ayrılmış olanların ilk başvuruları,

2.      Yükseköğretim kurumlarının güvenlikle ilgili fakülte ve meslek yüksekokullarından mezun olanlar ile fakülte veya meslek yüksekokullarının güvenlikle ilgili bölümlerinden mezun olanların ilk başvuruları,

3.    ‘’Kayıp/Çalıntı/Yıpranma,’’ ‘’Mahkeme Kararı ve Sağlık Nedenleri’’ ile ‘’Kimlik bilgisi  Değişikliği’’ başvuruları e-Devlet Kapısından yapılamayacağından Valiliklerin özel güvenlik birimine doğrudan yapılmasına devam edilecektir.